برای تبلیغ در وب سایت ایمیل بزنید
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

اگر می‌خواهید قبل از عید لاغر شوید، بخوانید/ 10نکته برای یک رژیم موفق - پایگاه علمی سرگرمی و تفریحی آموزش درآمد کارآفرینی خلاقیت هنر خوداشتغالی
X
تبلیغات
رایتل

اگر می‌خواهید قبل از عید لاغر شوید، بخوانید/ 10نکته برای یک رژیم موفق

 

نی‌نی سایت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اغلب خانم‌ها به این فکر می‌کنند که چند کیلویی از وزن خود را کم کنند تا در دید و بازدیدهای سال نو که بسیاری از اقوام و آشنایان را ملاقات می‌کنند با این جمله که: «وای!!!... چقدر چاق شدی» مواجه نشوند! اما اغلب به خاطر اینکه دیر اقدام می‌کنند و می‌خواهند زود نتیجه بگیرند رژیم‌های غیر اصولی را در پیش می‌گیرند که باعث ایجاد مشکلات و عوارضی مانند بی‌حالی، سردرد یا چشم درد، عصبی‌شدن، افت فشار، کاهش تمرکز و... می‌شود و به همین دلیل رژیم را نیمه کاره رها می‌کنند و دوباره روز از نو...
در این مورد از دکتر نرگس جوزدانی راهنمایی خواستیم، او در مورد اینکه چگونه می‌توانیم چند کیلویی از وزن خود را کاهش دهیم بدون آنکه دچار این عوارضی شویم، می‌گوید: نکته اول در کاهش وزن صحیح است. اغلب خانم‌ها تمایل دارند وزن‌شان را سریع کاهش دهند ولی در عمل دچار عوارض مورد اشاره می‌شوند که در نتیجه باعث رهایی رژیم و افزایش وزن بیشتر می‌شود.
این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به همین منظور نکاتی را یادآور می‌شود و توضیح می‌دهد: نکاتی که زیر به آن اشاره می‌کنیم می‌تواند راهنمای تغذیه‌ای مناسبی جهت کاهش وزن باشد.

1. انتظارات منطقی از کاهش وزن خود داشته باشید. کاهش وزن یک تا دو کیلو در ماه توسط رژیم‌هایی که خود فرد اقدام به آن می‌کند امری ساده است و شما بدون اینکه دچار عوارض شوید می‌تواند آن را به راحتی پیش ببرید. برای این منظور روزانه از لبنیات کم چرب استفاده کنید. 2 تا 3 واحد می‌تواند میزان مناسبی برای یک فرد باشد.

2. گروه نان و غلات را حذف نکنید. این گروه مهم‌ترین گروه غذایی بوده و بیش از 50 درصد انرژی روزانه مورد نیاز ما را تامین می‌کنند. بدن ما به جهت بسیاری از فعالیت‌های ضروری و همچنین متابولیسم چربی‌ها به ترکیبات این گروه ارزشمند نیاز دارد. به همین علت مصرف را کمی کمتر کنید و از غلات سبوسدار استفاده کنید.

3. گوشت‌ها گروه بسیار مهمی هستند که در تامین انرژی بدن، حفظ بافت ماهیچه‌ای و همچنین در سیری ما نقش مهمی دارند. انواع کم چرب آن را استفاده نمایید. چربی‌های اضافه گوشت‌ها را کاملا جدا کنید.

4. استفاده از شیرینی‌ها را به حداقل ممکن برسانید. به این منظور کابینت‌های خود را از انواع کیک، بیسکوییت و تنقلات مضر دیگر پاکسازی نمایید. اکثر بانوان میزان چای زیادی در طول روز می‌نوشند و در نتیجه همراه آن مقداری شیرینی یا قند استفاده می‌کنند. با مصرف چای کم‌رنگ خنک میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید. نوشابه‌ها را از برنامه غذای روزانه خود حذف کنید.

5. میزان مصرف روغن خود را به حداقل برسانید. این به معنای حذف فست‌فودها و غذاهای آماده مصرف و همچنین حذف شیرینی‌هاست. میزان مصرف روغن داخل غذاها را نیز کنترل کنید.

6. وعده‌های غذایی خود را تقسیم کنید. میزان صبحانه، ناهار و شام خود را نصف کرده و بقیه آن را در میان‌وعده‌ها استفاده کنید.

7. هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

8. نصف بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید و بقیه را نان و برنج و انواع گوشت‌ها استفاده کنید.

9. یکی از نکات مهم استفاده از آب به میزان 6 تا 8 لیوان در روز است که علاوه بر افزایش متابولیسم بدن می‌تواند در کاهش اشتها و کاهش عوارض یادشده موثر باشد.

10. از همه مهم‌تر در کنار رعایت یک رژیم سالم فعالیت بدنی روزانه به میزان 30 دقیقه است که کمک می‌کند علاوه بر کاهش وزن صحیح دچار عوارض ناشی از کاهش دریافت انرژی و مواد مغذی نشوید. برای این منظور از ورزش‌های خانگی مثل پیاده‌روی درجا استفاده کنید.